Kapcsolat

  
  06/70 5140-053
Kövessen minket a Facebook-on is!

Belépés
Kosár

Az Ön kosara üres!

Akciók

Az akciók megtekintéséhez be kell jelentkeznie!

Kátyúgarancia

A Point S abroncsgaranciával Ön biztonságosan közlekedhet, kár nem érheti, mert ez a garancia, esetleges javíthatatlan abroncssérüléseknél Önnek gyors, egyszerű pótlást biztosít.

[részletesen a kátyúgaranciáról]

Látogatók száma

Összesen:

Most online: 1
Ma: 76
A hónapban: 1975
Oldal letöltések:
Összesen: 1619767
Ma: 175
A hónapban: 2278

Biztonságos közlekedés csúszós utakon!!

 

Összegyűjtötte 10 pontban azokat a tanácsokat, amikkel biztonságosabbá tudják tenni közlekedésüket csúszós utakon.

 

    Folyamatosan ellenőrizni kell az gumiabroncsokat.



Rutinná kell hogy váljon az abroncsok ellenőrzése. Vagyis mindig ügyelni kell az gumiabroncsok megfelelő abroncsnyomásáról. A megfelelő nyomásról a gyártók által meghatározott értékek az elfogadhatóak. Saját kocsiján az alábbi helyeket tudja megtekinteni az értékeket: Ajtó élén, ajtó oszlopon, kesztyűtartó ajtaján, üzemanyagtartály ajtaján, felhasználói kézikönyvben. A gumiabroncs oldalán lévő szám nem az adott abroncs ajánlott guminyomását mutatja, hanem a maximum értéket. Célszerű az abroncsnyomást havonta egyszer ellenőrizni. Másik fontos abroncsellenőrzés a futófelületének profilmélységének ellenőrzése. Megfelelő profilmélység mellet elkerülhető a jármű csúszása és ezáltal a balesetek is.





    Lassítsuk



Esős időjárásban az eső az aszfalton lévő piszokkal és olajjal összekeveredve, olyan csúszós aszfalt eredményez, hogy könnyen előfordulhat kicsúszás. Ennek a legjobb elkerülési módja a lassítás. Ugyanis kisebb sebesség mellett a gumiabroncs nagyobb felülete tapad az aszfalthoz, így nagyobb tapadás érhető el.



    Mi a teendő megcsúszás esetén.



Rutinos sofőr is megcsúszhat a járművel. Az egyik legfontosabb hogy ha a jármű elkezd csúszni, nem szabad a fékre taposni. Amennyiben rendelkezik blokkolásgátló rendszerrel /ABS/ nem pumpálja a féket, hanem határozott, állandó nyomást fejtsen ki a fékre.

 

    Megfelelő követési távolság



Esős időjárásban a fékezés nagyjából háromszor annyi időt vesz igénybe. Ezért fontos hogy tartson megfelelő követési távolságot, ami 2 személyautónyi távolságnak megfelelő.





    Az előttünk lévő autó nyomvonalában menjünk.



Próbáljuk kerülni a fék használatát. Minél több alkalommal próbáljuk úgy lassítani, hogy levesszük a lábunkat a gázról, ezt hívják motorféknek. Esős időben a fényszórók használata kötelező. Nem csak azért, hogy jobban lássunk, hanem hogy minket is jobban lássanak.



    Elindulás előtt



Nedves időjárás esetén a sofőrnek fokozottan oda kell figyelni az összes kezelőszervre /kormány, kuplung, fék és gázpedál/ és óvatosan kell használnia. Esős időben a cipőnk talpa nedves, ezáltal sokkal könnyebben lecsúszik a pedálokról. Ezért indulás előtt cipőnk talpát töröljük meg a gumiszőnyegben. Minden járművezetőnek folyamatosan ellenőriznie kell a fényszórók, hátsó lámpák, féklámpák, indexek megfelelő működését.

 

    Hogyan kerülhető el, illetve kezelhető a vízen csúszás



Vízen csúszás akkor keletkezik, ha a gumiabroncsok előtt víz gyorsabban halmozik fel, mint ahogy a kocsi súlya a nyomvonalból ki tudná tolni. Ennek a nyomás hatására a kocsi megemelkedik, és az abroncsok valamit az aszfalt közti vékony vízrétegen csúszik. Ilyenkor előfordulhat, hogy a gumiabroncs teljesen elveszti tapadását az úttal, és kicsúszik. Elkerülés érdekében fontos a már említett guminyomás ellenőrzése valamint a megfelelő futófelület és a legfontosabb le kell lassítani. Ha mégis bekövetkezik a csúszás nem szabad fékezni és hirtelen irányt váltani. Lassan engedjük fel a lábunkat a gázról, mindaddig míg a kocsi le nem lassul és nem lehet érezni az ismételt tapadást az aszfalttal.



    Sűrű eső esetén meg kell állni.



Sűrű eső esetén vízfüggöny alakulhat ki szélvédőnkön, mivel az ablaktörlő lapátok túlterhelődhetnek. Ezáltal a látási viszonyok megváltoznak. Amennyiben már nem látjuk a másik járművet, vagy az út szélét álljuk félre. Lehetőleg a megállás pihenőhelyen történni vagy egyéb védett területen. Ha elkerülhetetlen az útpadka mellett megállni, amennyire csak tudunk húzkodjunk le, és kapcsoljuk be a vészvillogót.



    Eső eleredése



Az eső kezdetétől számolva az első fél órában a vezetők az irányíthatóság csökkenését fogják tapasztalni. Különös odafigyelés mellett kell vezetni.



    Állóvíz



Amennyiben olyan állóvízen haladunk át, ami olyan mély hogy a fékpofák is nedvesek lesznek, akkor utána ki kell szárítani őket, amit finom fékezéssel tudunk elérni.