Kapcsolat
Kötelező lesz a téli gumi 2014-től?
A HTA /Magyar Gumiabroncsok Szövetsége/ már több alkalommal is folytatott tárgyalásokat a kormánnyal, arra vonatkozóan, hogy Magyarországon is szabályozni kellene a gumiabroncsok használatát.
Ennek bevezetése 2014-15-ös szezonban valósulhat meg.
Még egyelőre az sem biztos hogy a döntés az ajánlás lesz, vagy pedig kötelező jelleggel lesz előírva.
A lényeg mindkét esetben ugyanaz lenne, hogy a járművezetőknek fokozottan figyelniük kéne az abroncsaik állapotára, a balesetek elkerülése és megelőzése érdekében.
Egyes európai országokban például ezt a kérdést úgy oldották meg, hogy ha egy járművezető balesetet okoz, és nem volt téli abroncs az autóján vagy annak állapota nem volt megfelelő, akkor egy olyan magas büntetést szabnak ki rá ami egy szett téli abroncs sokszorosa is lehet.
Hazánkban nem fordult még elő olyan, hogy az autós az útviszonyoknak nem megfelelő abroncsa miatt okozott kár esetném a biztosító társaság megtagadja a kifizetést. Pedig ez egy igen hatásos és célravezető módszer lenne. Érdekességként megemlíteném, hogy viszont a taxisoknál már ez a kötelező előírás megvalósult. Fura hogy megkülönböztetést tesznek, hiszen mind a két fél a közúti közlekedésben vesz részt, azonos módon jelentenek veszélyt, függetlenül attól, hogy a foglalkozásuk a gépjárművezetés vagy csupán hétköznapi járművezetők.
Szakértők véleménye szerint a Magyarországra vonatkozó szabályozás elavult és kilóg a szomszédos, illetve az európai szabályok közül.
Felmerül a kérdés ha bevezetésre kerül a 2014-es szezontól a kötelező téli gumi használat, mire lehet majd számítani. Jelenleg is zajlanak a felmérések, ami sajnálatos módon azt mutatja, hogy hazánkban a járművezetők nagy részének az anyagi vonzat jut eszébe erről a témáról.
Pedig ajánlott lenne elgondolkodni azon hogy egy jeges, havas, csúszós úton mekkora tragédiának lehetünk az okozói vagy részesei.
Legkreatívabban elkészített autós plakátok
A kreatív reklámügynökségek óriásplakátjait mindenhol szeretik. Mindegyik más és más azonban egy ponton mindegyik ugyanolyan méghozzá szellemes.
Egy ilyen plakát sokkal eredményesebb lehet egy hirdetőnek, hiszen sokkal több emberhez juthat el, hiszen nagyobb a figyelemfelkeltő hatása.
Nézzünk néhány példát.
-
BMW i3- elektromos autó
A BMW csinált először elektromos autót, a prémium kategóriás autógyártók közül.
Ez a plakát sötétedés után elkerülhetetlenül oda vonzza a tekintetet.
Ez lett az „electric blue” kampány.
-
Audi R8 GT
Ez egy magabiztosságot sugárzó plakát, a már említett humorral fűszerezve.
/Értékesítettek egy AudiR8 GT a városban, innentől szigorúan jobbra tarts/
-
Mini- Enged szabadjára a Xenont
Mivel nem egy új modellről van szó, mindenképpen valami ütős óriásplakátról lehet csak szó.
Ezen a plakáton a xenon lámpák erejét szeretnék be mutatni.
Itt is fel lelhető a kreativitás, és szellemesség. Hasonlíthatjuk mondjuk a Batman filmekben látott fényszórókhoz.
-
Ford Mustang
Ez a plakát egy olyan műgyanta táblára készült, ami félig átlátszó. Az érzéki csalódás volt a fő szempont, úgy mosták el a természetes hátteret, amilyen lenne ha egy Mustangba ülne az ember nagy sebesség mellett, és csupán csak ennyit látna ha kinéz az ablakon.
-
Smart a hídugró
A végére maradt a legkreatívabb Smart-os reklám.
Az óriásplakát a híd félnyitásakor mutatja meg magát igazán.
Bridgestone szerelhette fel elsőként
gumiabroncsait az új BMW I8-ra.
A világ abroncsgyártói közül a legnagyobbnak számító Bridgestone-t választotta a német prémium autógyár az új i8-as modelljéhez. Tehát ahogy már korábban a i3, az i8 is Brodgestone gumikat kapott, azon belül is, Potenza (nyári) és Blizzak (téli) mintákat.
A Bridgestone arra törekedett, hogy a legjobb teljesítményt ki tudja hozni a BMW i8-ból, ezért az autógyárral együttműködve kifejlesztette egy olyan abroncsot, ami tökéletesen passzol az i8-as hybrid autóhoz. /Ezért a Potenza és Blizzak mintájú abroncsokat újrafejlesztették.
Az i8 az alábbi gumiméretekkel kerül piacra:
1. variáció:
Első tengely:
195/50 R20 Potenza S001-I 93W XL
Hátsó tengely:
245/40 R20 potenza S001 99W XL
2. variáció
Első tengely:
215/ 45 R20 Potenza S001 95 W XL
Hátsó tengely:
245/40 R20 potenza S001 99W XL
Bridgestone vezetői nyilatkozata alapján a Potenza S001 már bizonyitott a sportabroncsok piacán, így nem meglepetés, hogy a BMW is a Bridgestonet gumikat választotta. Azonban nagyon büszkék az elismerésre.
Linkgyûjtemény |
Magyar |
Hajduszoboszlo |
Útmutató 2014-es Nyári gumiabroncs vásárláshoz!
(2014 nyarigumi adac teszt)
Még egy JÓ PÁR OK hogy GOODYEAR nyárigumik mellett döntsön 2014-ben is!
Goodyear EfficientGrip:
Gumiabroncs-gyártásban a világ egyik vezető vállalata, a Goodyear, bemutatta az EfficientGrip abroncsokat, melyek különleges üzemanyag-megtakarítási technológiájukkal elősegítik a környezetbarát közlekedést. Egy forradalmian új technológiának köszönhetően Az új gumik kevesebb széndioxid-kibocsátást eredményeznek és üzemanyagot spórolnak, mindemellett megnövelt teljesítménnyel és kiváló menetstabilitással is bírnak. A tesztek eredményei kimutatták, hogy az EfficientGrip gumiabroncsok 15%-kal jobb menetstabilitással, 3%-kal rövidebb féktávval rendelkeznek nedves utakon, 3%-kal jobban kezelhetőek csúszós burkolaton mint más gumik. A megnövelt teljesítménynek köszönhetően pedig 25%-kal több kilométert tudnak megtenni, mint a hagyományos autógumik.
Az EfficientGrip gumik igazi különlegessége azonban a forradalmian új üzemanyag-megtakarítási technológiának köszönhető, mely több olyan újítást tartalmaz, ami közvetlenül a menetteljesítményre van hatással. Ezt a technológiát alkalmazza a speciális könnyűsúlyú gumiszerkezet, a speciális borítás: a CoolCushion réteg, illetve a különleges alkotóanyagokból készült könnyű abroncs, melynek súlya a hagyományos abroncsokéhoz képest 10%-kal csökkent. Az alacsonyabb súly csökkenti a súrlódásból származó hőtermelést, ezzel csökkentve a fogyasztást befolyásoló gördülési ellenállást. Az autógumikat egy különleges, CoolCushion fedőréteggel vonják be, ami csökkenti a kibocsátott hőt, illetve javítja a menetteljesítményt. A gumi a legújabb polimereket alkalmazza és ötvözi, melyek szintén csökkentik a gördülési ellenállást.
„A gördülési ellenállás legfőbb oka az energiaveszteség, mely a gumi deformálódásából adódik. A kisebb deformálódás kevesebb energiaveszteséget jelent, ami kisebb gördülési ellenálláshoz vezet. A Goodyear mérnökei a legújabb számítógépes szimulációs programokkal modellezték az autógumik potenciális viselkedését kopás esetén. Ahhoz, hogy csökkentsük a deformációt a gumi összes alkotóelemét szemügyre kell venni, nem csupán egyetlen elemet. Az EfficientGrip számára kifejlesztettünk egy új gumiformát és szerkezetet, mely sokkal erősebb, könnyebb és keményebb más hagyományos abroncsoknál. A nedves utakra különleges, új futófelület mintázatot terveztünk és innovatív szilikát összetevőket alkalmaztunk. A sofőröknek azonban továbbra is oda kell figyelniük a helyes keréknyomás beállítására, mert a túl alacsony, vagy túl magas nyomás megnöveli a féktávot, növeli a fogyasztást és nehezebben kezelhető a gépjármű”
– nyilatkozta Jean-Pierre Jeusette a Goodyear Személygépkocsi Abroncs Technológia Részlegének európai illetve közép- és kelet-afrikai régiójának igazgatója.
Az EfficentGrip megalkotásának elsődleges célja az volt a gépkocsik fenntartási költségeinek csökkentése. Az EfficientGrip nyárigumikkal szerelt autók sokkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, az új üzemanyag-megtakarítási technológiának köszönhetően. Az autógumik a fogyasztás több mint 20%-át befolyásolják, ezzel központi szerepet játszva az üzemanyag-takarékosság terén. A vásárlói igények teljesítése mellett a gumi óriás szem előtt tartotta a környezetvédelmet is. Az alacsonyabb üzemanyagfogyasztásnak köszönhetően autóink kevesebb széndioxidot bocsátanak ki a légtérbe. Az EfficientGrip gumik semmilyen káros aromás olajat nem tartalmaznak, valamint a felhasznált alapanyagok előállításakor is kevesebb széndioxid kerül a légtérbe. A tapadási teljesítmény megnövekedése miatt az új autógumik magabiztos vezetést tesznek lehetővé, melyet a vásárlók 74%-a elsődleges szempontnak tart új gumi vásárlásakor. Az autógumi négy, különböző szélességű futófelületi mintaárokkal rendelkezik, melyek kialakítása elősegíti a hatékony vízelvezetést, továbbá a vizes felületen is megbízható tapadást. Egyenletesebb nyomás eloszlást tesz lehetővé a mintaárok számítógép által optimalizált merevsége, mely egységes kopáshoz és jobb fogyasztáshoz vezet. A barázdák átstrukturálása elősegíti a tökéletes kezelhetőséget és biztonságos vezetést. Ezen felül egy új összetevőnek köszönhetően a minta kopás is jelentősen csökken.
Az új Goodyear EfficientGrip gumikat már számos vezető autógyár alapfelszerelésnek választotta a gyárból frissen kigördült autók számára. Az új Renault Megane 3-at és a Mercedes E-osztályt már gyárilag EfficientGrip abroncsokkal szerelték fel.
Összhangban az autóval!
A Goodyear-Dunlop egy nagyon érdekes koncept abroncsot mutatott be, amely képes folyamatosan
kommunikálni az autóval.
A helyszín természetesen Genf és a híres autószalon. A szóban forgó abroncs pedig egy chippel felvértezett
gumi, amely információkat küld az autó fedélzeti számítógépének (és persze a vezetőnek) az üzemi
hőmérsékletről, a guminyomásról és egyéb abroncs tulajdonságokról.
Az így nyert adatokból, a számítógép képes olyan – hosszanti és oldalirányú kontrol – algoritmus váltásokra,
amelyek optimalizálják az abroncsok teljesítményét.
Az eredmény pedig csökkenő féktáv – az ABS rásegítéssel megspékelve – jobb kanyarvételi tulajdonság és
magasabb stabilitás. Mindez a chip által küldött adatokra építve.
A koncepciót a következőképp kommentálta, Marc Engel, a Dunlop vezető mérnöke:
„Mindig is tudtuk, hogy ha ki tudjuk nyerni egy-egy abroncs releváns adatait, tovább fokozhatjuk a komplett teljesítményt. Egy-egy abroncs (legyen az téligumi, nyárigumi vagy épp négyévszakos), menet közben
folyamatosan változik. Ha ezekre az abroncsspecifikus tulajdonságokra – valós időben – válaszolni tudunk,
az egész autó teljesítménye javul. Ehhez a célhoz jutottunk most egy jelentős lépéssel közelebb!”
A rendszer még tesztfázisban van, de a kísérletek elindultak, a cég, SportMaxx RT abroncsmintáival!
Képzeljük csak el, ha ezt a rendszert ötvözzük a Nokian által nemrég bemutatott,
gombnyomásra előbukkanó szegecses abroncsával, tényleg James Bond-nak érezhetjük magunkat.
(Igaz az élményhez nem árt egy Aston Martin sem.)
(A Dunlop megoldása - illusztráció)
forrás:Marso.hu
Folytatódik a Genfi Autószalonban tartott, nemzetközi autó-motor show. Ma a Goodyear jelentett be néhány újdonságot. Mi pedig figyeltünk és jegyzeteltünk. Bár a bejelentések főleg ígéretek, avagy egyfajta teaser technikára építő előadás volt. A legfontosabb talán egy új sport és szabadidő, valamint egy szabadidő, terepjáró gumiabroncs paletta bejelentése volt. A gumicsalád a magas teljesítményű autókat, SUV-okat célozza. Egyelőre koncept fázisban van a termék, de ha a dizájnból indulunk ki, máris csettinthetünk. Íme pár kép az elképzelésről: A gumi érdekessége a két gyűrű. Az külsőnek a keményborítású (aszfalt)úttal való közvetlen érintkezésnél van jelentősége, míg a belső gyűrű a puhább talajon való teljesítményt fokozza. Mindkét gyűrű saját légkamrákkal rendelkezik. Ennek köszönhetően akkor is használható (természetesen nem teljes értékű abroncsként) a gumi, ha az egyik gyűrű légkamrája elveszíti töltőnyomását. Ez a defekttűrő abroncsok egy újszerű formája is lehet. |
forrás:Marso.hu
MI AZ AZ OLOGIC TECHONLÓGIA? BRIDGESTONE megint Újított!
Hallottatok már az Ologic technológiáról? Egy új generációs abroncsról van szó, amely a Bridgestone K+F osztálya révén lehet ismerős. Az újítás, amellett, hogy teljesen új megjelenést ad az autógumiknak, kifejezetten üzemanyagbarát megoldás. Ahogy a képen látható, egy nagy átmérőjű és feltűnően keskeny autógumiról van szó. Ez az ologic. A tervezők szerint, ideális megoldás a gördülési ellenállás leszorítására. A vékony gumiabroncsban, magasabb nyomás „uralkodik” ami miatt teljesen más szerkezetű az abroncs is A benzinfogyasztás mellett, a nedves tapadás területén jelentkezik az Ologic technológiával készült autógumi. A Bridgestone szerint, nyolc százalékkal lesz jobb a tapadás az új megjelenésű abroncsokon közlekedve. Kimondott célcsoport egyébként a hibrid járgányok és elektromos autók tulajdonosai. Ez ám a zöldülés. |
forrás:Marso.hu
Partnerünk:
Linkgyûjtemény |
Magyar |
Hajduszoboszlo |